merase jugak aku kurus ye

tgh aku amik short kos ni khidupan aku tak slalu makan, makan ikut time makan je la..x pun sehari skali, x pun makan biskut n roti je,nasi x makan.. huhu korang yg dok kt rumah tu mesti makan macam2 kan?

hehe aku cayang duit aku ngeh3..sanggup tahan beli.. kadang je beli n bile dapt lauk sedap2 ni hu masyuknye makan..nikmat sungguh..alhamdulillah.. nak rase hidup susah? try la makan nasi dgn biskut kosong, buh kicap skit, buh kicap tu pun dh sedap tau, jd jgn letak kicap, makan nasi n biskut kosong je. mule2 ok je,tp bl aku slalu mkn bgitu rupenye tekak aku xleh trime dh,lau situasi tpakse blh r,lau x nk mkn dgn ape lg kn.kedai jauh.perut dh sakit,ngap je.

haritu goreng ikan milis,goreng byk2 tuk boleh tahan beberapa hari nye stok. tghr mkn nasi,kicap dan ikan milis goreng. malam pun begitu.. tu kire sedap tu ade ikan milis dari mkn dgn biskut ksong. ikan milis goreng kan sedap..kan kan kan. dlm 3 hari x beli lauk skali beli ayam sambal,atau lauk ikan pergghh boleh byg mcm mn mase mkn tu? hehe nikmat tau, lau korang jenis suke membazir makann,aku sarankan try buat hidup korg susah,try la..makan seperti menu aku skg ni, mst korang dapat merasai secebis nikmat makann tu.silap hr bulan mengalir air mata,betapa nikmatnya mknn dan murahnya rezeki yg Allah beri..terase sgt kasih sayang Allah pd dri ni memberi ksemptn tuk merasai mknn..

subhanallah..alhamdulillah..walaailaahaillallah..allahuakhbar..

sedih wo...
...

(aku baru dapat hadis ni, baru edit post ni nak letakkn hadis ni dlm cite aku, memg ade kaitan,moga Allah meredhoiku..dan anda)

Daripada Anas r.a. pula, katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda,

"Sesungguhnya Allah itu nescayalah redha pada seseorang hambaNya, jikalau ia makan sesuatu makanan lalu memuji kepada Allah kerana adanya makanan itu, atau minum suatu minuman lalu memuji padanya kerana adanya minuman itu."

(Riwayat Muslim)

Subscribe to sabda_nabi-subscrib e@yahoogroups. com



...sambung cite, ade tu pulak boleh kenyang layan laptop je.. lewat la makan nye bile dh main tenet ni. bile dh hbs main waa br trase laparnye..

so dh la x makan sgt kn, pastu blh minimize lg pengambilan mknn tu dlm ms 2 hari, aku dh rs kurus.. bukn rase je bahkan terbukti bile aku menegangkan jari tgn ke blakang,bukan tutup tapak tgn tau,tapi buka tapak tgn luas2 melentik ke blakang, dan lau nmpk tulang jari kelihatan blakang tpk tgn tu korg kurus la ngeh3.. so nmpk la tulg aku timbul skit,lau org yg kurus btl tu bt bgini lagi la tgk tulg dia jelas sgt nmpk. merasai kurus..best kurus ni n ade yg x best nye jugk.. yg x best sebb aku x biase alami situasi kurus..bg korang yg memg kurus tu sudh mjd kbiasaan la kan.

aku sebut yg x best dlu la, x best nye sebb.. aku rase kulit leher aku ditarik2.. kulit leher tegg sebab pengecutan belaku kan. n aku rase sdikit lemah. sebab mengejut je jd kurus kn,mn leh mengejut..msti ikut mase yg teratur kn.. agak longlai r rase.

yg best nye, rase badan ringan dan imbang, mcm bstamina gitu (mudh gerak). ade la jugk rase bsemngt hehe. lau aku dpt biase kan dri aku kurus bgini yg teratur nutrient nye mst ade pningktn stamina dlm dri kn? kurus aku kt sni bukn kurus sgt tu, kurus sdehana ok. aku ni orgnye dh ok dh,cume berisi sikit je. tp sronok lak lau kekalkn bgini,perut pn xbuncit,seng je rase bdn nak gerak.

tu je la,pengalaman sebe sikit jadi kurus, ntah bile nk rase bgini lg sebb bdn aku mudh naik. br je merasai 1 hari kurus, roomate aku beli mknn macam2 plk hrni, sudahnye kne tempias kt aku la....dia xhbs mkn dia bg kt aku, aku? sp kenal aku tahula,penah aku tolak mknn? hehe mknn tu dihrpkan ade la. haha. xpn tgk mknn tu nk dibuang aku siap offer diri tau nk hbskn. aku slalu jadi org terakhir makan. lau org x hbs,aku la penghabisnya. aku x geli pn sisa org.btpe dok byg sisa org,rase nikmat sedap mknn tu hilg dh geli2 ni. ade tu siap doakan lagi "dapat jodoh soleh ni nnt", aku pun "amiin.." ramai gak la doakan,dari skola menengah lagi.hehe.

so mlm ni perut aku jadi buncit blk.. once badan naik,payah la nk trun nye.. thats me.

waa 2 entry ye hr nie..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pertandingan Hafazan Al-Quran