Ya Allah

ya rahman..
ya rohim..

alhamdulillah..
Allah masih memberikan kesempatan kepadaku untuk merasai kursus ESQ yg luar biasa,
yg sebelum ini tak pernah kurasai kursus seperti ini.

terima kasih memberiku petunjukMU dan rahmatMU ya Allah.
moga dosa-dosaku diampuniMU dan
moga aku,kedua ibu bapa ku, abang2ku, sanak saudara, sahabat2ku,muslimin muslimat tergolong dalam golongan yang ENGKAU redhai dan dapat kami bersama2 berjumpa kembali nanti diakhirat kelak di dalam syurgaMU,

selepas menghadiri ESQ

aku lebih mengenali diriku dan aku lebih mengenaliMU Ya Allah
kini matlamat belajar makin jelas
aku pelajar, tugas ku belajar,
lakukan seikhlas hatimu hidayah,
wawasanmu cuma 1,agar aku bisa bertemu dengan Allah di syurga
itulah erti kebahgiaan yg sebenar,itulah wawasanmu
kerana semua makhluk Allah yg lain
begitu ikhlas menjalankan amanah yg diberikan oleh Allah,
matahari memancarkan sinarnya,tak pernah ia merungut..
bulan,bintang,dan semua makhluk alam raya ini..

ulangilah al-fatihah sebanyak-banyaknya
inilah faktor kejayaan kegemilangan tamadun islam di andalusia dahulu

solat lah dengan sebenar2nya, kerana solat yg kusyuk dan kuduk itu akan melatih dirimu
agar selepas solat,dirimu tidak kembali melakukan dosa

dan sentiasalah bertahlil supaya imanmu itu kuat
dan bertakbir,beristigfar sebanyaknya bila dirimu terasa lemah

sesungguhnya Allah itu amat dekat denganmu,
iaitu lebih dekat dari tengkukmu..bayangkan..mana mampu kau ingin melakukan dosa
betapa dekatnya Allah dengan dirimu.

Allahuakhbar !





(post bertarikh 30.3.2009)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pertandingan Hafazan Al-Quran